נוירואופטלמולוגיה הינה תת-מקצוע העוסק בהפרעות העצביות של מערכת הראייה. כיוון שקרוב ל-45% מהמוח קשור במערכת הראייה, הרי מדובר בהרבה מחלות של מערכת העצבים. הנוירואופטלמולוג אמון על שילוב הבדיקה האופטלמולוגית השלמה בידע מעמיק במחלות מערכת העצבים ומחלות כלליות אחרות.

מהן המחלות שבהן מטפל הנוירואופטלמולוג?

המטופלים מגיעים עם קשת רחבה מאד של בעיות עיניות ומוחיות הנגרמות ע’‘י דלקות, גידולים, חבלות, זיהומים, הפרעות בכלי-דם ועוד. מבין ההפניות הרבות ניתן לציין למשל, מטופלים עם הפרעות בראייה ובשדות הראייה שאינן נגרמות על-ידי מחלות עיניים, כפל ראייה פתאומי בגיל המבוגר, כאבים סביב לעיניים ובלט עיניים, הפרעות בראייה אצל מטופלים עם מחלות כלליות או פציעות מרובות, והרשימה עוד ארוכה. כלומר, הנוירואופטלמולוג מטפל בחולים המופנים ממרפאות העיניים השונות, הנוירולוגיה, הנוירוכירורגיה, א.א.ג., כירורגית כלי-הדם, אנדוקרינולוגיה, אונקולוגיה והמאטולוגיה.

מהן הבדיקות אשר עוברים המטופלים?

הבדיקות כוללות בדיקות עיניים בסיסיות ובנוסף שדות ראייה, אולטראסאונד ואנגיוגרפיה של העיניים, בדיקות אלקטרופיזיולוגיות ופסיכופיזיולוגיות של הראייה, בדיקות דם שונות, בדיקות לב, בדיקות הדמיה של הראש וארובות העיניים וגם אולטראסאונד של כלי הדם הגדולים בצוואר.